Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
Tarkistettu versio 2.0
Raimo Vistbacka /ps:
Arvoisa herra puhemies! Kun luin näitä hallituksen esityksiä, niin kiinnitin huomiota siihen, että tämä ajoneuvolain ja polttoainemaksusta annetun lain 9 §:n muuttaminen, joka tietysti on periaatteellisesti aika pieni asia, perustuu taas EY-tyyppihyväksyntää koskeviin vaatimuksiin. Kun luki esimerkiksi 14 §:ää ja siellä ilmeisesti 2 momenttia, millä tavoin traktorit nyt tämän uuden luokituksen mukaan jaetaan erilaisiin luokkiin, ei voi olla hämmästelemättä sitä suurta viisautta, joka siellä EU:n puitteissa on, kun tehdään tällaisia erittäin pieniä luokituseroja eri luokan traktoreille ja sen jälkeen on uusia pykäliä pilvin pimein, joissa viitataan sitten T1-, T2-, T3-, T4- jne. traktoreihin.
Voi sanoa, arvoisa puhemies, että tavallinen maallikko ei näistä paljon hyödy eikä saa irti, ja uskoisin näin, että sellainen talonpoika, joka ensi kertaa näitä lukee, ei voi kuin ihmetellä, mitä viisauksia EU on jälleen keksinyt heidän traktoreihinsa.
Keskustelu päättyy.