Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
Liikenteen päästöjen, kuntien elinvoimaisuuden, työvoiman liikkuvuuden ja sujuvan arjen takia joukkoliikenneinfraan on syytä panostaa valtion tasolla, sillä hyödyt jakautuvat laajalle.
Mäntsälän ja muiden kuntien välisestä työliikenteestä suurin osa kohdistuu eri puolille pääkaupunkiseutua, pääosin Helsinkiin, Vantaalle ja Järvenpäähän. Tavoitteena on, että yhä suuremmalla osalla väestöstä olisi paremmat kulkuyhteydet, joka voisi kannustaa vähentämään yksityisautoilua ja se voisi myös madaltaa kynnystä ottaa työtä vastaan muualta, jonne muutoin työmatkat olisivat liian hankalat.
Moottoritiellä välillä Helsinki—Lahti kulkee nykyisin noin 30 linja-autovuoroa suuntaansa vuorokaudessa. Näiden vuorojen saaminen osaksi Mäntsälän joukkoliikennetarjontaa olisi merkittävä parannus nykyiseen tarjontaan. Helsinki—Lahti- välin liikenne on markkinaehtoista, joten liikennöinti itsessään ei vaadi tukea.
Rautatieaseman yhteyteen rakennettavalla pikavuoropysäkillä olisi monta hyötynäkökulmaa. Esimerkiksi hyvä saavutettavuus keskustasta, joka on tärkeää myös muista kunnista Mäntsälään suuntautuvalla työvoimaliikenteellä. Lisäksi sijainti mahdollistaisi erilaiset vaihdot bussin ja junan välillä ja siten entistä joustavammat joukkoliikenneyhteydet.
Edellä olevan perusteella ehdotan,